How teachers cope with multicultural education: Case of the Czech Republic


Řešitelka: Dana Moree ve spolupráci s Universiteit voor Humanistic, Utrecht

Cíl projektu: Hlavní výzkumná otázka této práce zní, jak se učitelé vyrovnávají s multikulturní výchovou. Tato základní otázka byla zkoumána z vícero úhlů, z nichž každý je detailně rozpracován v příslušné kapitole knihy vzniklé na základě tohoto výzkumu. První čtyři kapitoly podrobují analýze společenský kontext: multikulturní situaci v České republice, vliv společenského kontextu na historické generace učitelů, transformaci vzdělávacího systému a konečně multikulturní výchovu a její interpretace v České republice. Další tři kapitoly představují výsledky kvalitativního výzkumu, který se týká představ učitelů o multikulturní výchově a toho, jak s touto disciplínou zacházet.


Výsledky projektu: Publikace



Dana Moree (2008)

How Teachers Cope with Social and Educational Transformation: Struggling with Multicultural Education in the Czech Classroom.

Bnešov: Eman

ISBN: 978-80-86211-62-6


Dílčí výsledky pak jako článek: MOREE, D., Klaassen, C. & Veugelers, W. (2008). Teachers’ Ideas about Multicultural Education in a Changing Society: the case of the Czech Republic. European Educational Research Journal, 7. ISSN 1474-9041


Poslední změna: 4. srpen 2015 11:53 
Sdílet na: Facebook Sdílet na: Twitter
Sdílet na:  
Témata ve studiu

filantropie

dobrovolnictví

lidská práva

divadlo utlačovaných

cíle udržitelného rozvoje

odpovědný přístup ke společnosti

participace

právo pro OOS

sociální inovace

sociální ekonomika

sociální podnikání

environmentální aktivity

občanská společnost

společenská odpovědnost firem

neziskové organizace

řízení lidských zdrojů a další




Kontakty

Univerzita Karlova

Fakulta humanitních studií

Studia občanské společnosti

Pátkova 2137/5

182 00 Praha 8 - Libeň

e-mail:

tel: +420 224 271 448


Garantka studijního programu.:

Ostatní vyučující


Všechny kontakty


Jak k nám