Řešitelka: Dana Moree ve spolupráci s Universiteit voor Humanistic, Utrecht
Cíl projektu: Hlavní výzkumná otázka této práce zní, jak se učitelé vyrovnávají s multikulturní výchovou. Tato základní otázka byla zkoumána z vícero úhlů, z nichž každý je detailně rozpracován v příslušné kapitole knihy vzniklé na základě tohoto výzkumu. První čtyři kapitoly podrobují analýze společenský kontext: multikulturní situaci v České republice, vliv společenského kontextu na historické generace učitelů, transformaci vzdělávacího systému a konečně multikulturní výchovu a její interpretace v České republice. Další tři kapitoly představují výsledky kvalitativního výzkumu, který se týká představ učitelů o multikulturní výchově a toho, jak s touto disciplínou zacházet.
Výsledky projektu: Publikace
Dana Moree (2008)
How Teachers Cope with Social and Educational Transformation: Struggling with Multicultural Education in the Czech Classroom.
Bnešov: Eman
ISBN: 978-80-86211-62-6
Dílčí výsledky pak jako článek: MOREE, D., Klaassen, C. & Veugelers, W. (2008). Teachers’ Ideas about Multicultural Education in a Changing Society: the case of the Czech Republic. European Educational Research Journal, 7. ISSN 1474-9041