Sociální pedagogika, antropologie, divadlo utlačovaných
Zabývá se tématy, které se týkají interkulturního soužití, jako jsou identita, kultura, procesy vyloučení, inkluze, kulturní nedorozumění a konflikt. V posledních letech se věnovala výzkumům, které se zaměřovaly na vliv společenských změn na oblast vzdělávání a na angažovanost jednotlivců i skupin. Dále se věnuje divadlu utlačovaných a to jak prakticky, tak i výzkumně.
Vystudovala obor Pastorační a sociální práci na Evangelické teologické fakultě Univerzity Karlovy v Praze a dále pak obor Obecná antropologie na Fakultě Humanitních studií Univerzity Karlovy v Praze. V roce 2008 obhájila doktorský projekt na Univerzitě Humanistiky v Utrechtu.
Od roku 1998 se věnuje interkulturní pedagogice nejprve na Jaboku – Vyšší sociálně pedagogické a teologické škole, od roku 2004 pracuje na Fakultě humanitních studií Univerzity Karlovy v Praze. Je editorkou portálu www.czechkid.cz a autorkou řady odborných i popularizačních publikací. Kromě výuky se věnuje také pořádání kurzů a seminářů pro učitele, státní správu i další instituce, od roku 2013 se věnuje divadlu utlačovaných a je spoluzakladatelkou Divadla 2na3 www.dvenatreti.cz.
Moree, D. (2022). Meziprostory: Praha: Karolinum.
Moree, D.; Nyklová, B. a Černohorská Maufras, V. (2022). Nevědění jako faktor v nepravidelné regulaci domácího násilí na ženách v zrcadle pandemie covidu-19. Sociologický časopis, 58, 5.
More, D. a Nyklová, B. (2021). Násilí na ženách v souvislosti s covid-19.pdf
Moree, Dana. “Qualitative Approaches to Studying Marginalized Communities.” The Oxford Encyclopedia of Qualitative Research Methods in Education, 1st ed., OXFORD UNIV PRESS US, 2020, pp. 1005–1021. http://education.oxfordre.com/page/recently-published/.
Moree, D. (2019). Cesty romských žáků ke vzdělávání; dopady inkluzivní reformy. Praha: Nadace OSF. https://osf.cz/wp-content/uploads/2019/06/Cesty_romskych_zaku_ke_vzdelavani_Dopady_inkluzivni_reformy.pdf
Kuusisto, E., Moree, D. & Sillavee. (2019). Experiencing Democratic Intercultural Citizenship: EDIC Intensive Programms. In Veugelers W. (2019). Education for Democratic Intercultural Citizenship. Leiden: Brill/Sense.
Moree, D. & Vávrová, T. (2019). Educational Activities in Civil Society. In Veugelers W. (2019). Education for Democratic Intercultural Citizenship. Leiden: Brill/Sense.
Moree, Dana & Benyovsky, Selma (2019). Institutions and Disadvantaged: Intervention or Oppression? Theatre of the Oppressed at the Universities. Orbis Scholae, 13. doi 10.14712/23363177.2019.21
Moree, D. (2018). Systém v ne-systému aneb inkluze rok poté. OSF Praha. http://osf.cz/wp-content/uploads/2018/03/OSF_System_v_ne-systemu_aneb_inkluze_rok_pote_Dana_Moree.pdf
Moree, Dana. (2018). “Qualitative Approaches to Studying Marginalized Communities.” In Oxford Research Encyclopedia of Education. Ed. George Noblit. New York: Oxford University Press, http://education.oxfordre.com/page/recently-published/.
Moree, D. (2017). Case studies – Czech Republic – Space for citizenship Education, so far only in theory. In Veugelers, Wiel et al (2017). Research for CULT Committee – Teaching Common Values in Europe. Directorate General for Internal Policies, European Parliament.
Moree, D. (2017). Diverzita mezi etnocentrismem a etnorelativismem (nejen) v českém školství. Sociální pedagogika/Social Education, 5(2), 8–14. https://doi.org/10.7441/soced.2017.05.02.01
Moree, D. (2017). Guest´s Editors Introduction: On the Road – The Roma Between Disadvantage and Empowerment. Urban Review, 49, 369 – 371 DOI 10.1007/s11256-016-0396-3.
Moree, D., Vávrová, T. & Felcmanová, A. (2017). Blue or red, why do categories attract? Urban Review, 49, 498 – 509 DOI 10.1007/s11256-016-0396-3.
Moree, D. (2016). Leaving a Trail – Sense of Life nd Women´s Activism. Communio Viatorum, LVIII, 1, 94 – 116.
Publikace v tisku:
Moree, Dana (2013). Dřív se bránili totalitě, teď novotám. Rozhovor s Danou Moree, Lidové noviny 10.12. 2013, XXVI, 287.
Moree, Dana (2013). Kličkujeme mezi ostrovy. Rozhovor s Danou Moree, Literární noviny 44.
Moree, D. (2012). Rudolfínské sólo proti blbé náladě. Lidové noviny XXV, 265.
Moree, D. (2012). Stydět se za padouchy mezi svými? Těžký úkol. Lidové noviny XXV, 102.
Moree, D. (2010). Multikulturalismus po česku. Lidové noviny XXIII, 259.
Další tvůrčí činnost:
Člen redakční rady MORA (Moral Development and Citizenship Education) - nakladatelství Sense Publishers
Koordinátor a moderátor European Educational Research Association, Network 7
Člen České společnosti pro inkluzivní vzdělávání – od října 2011 do současnosti
Člen valné hromady META – od jara 2014 do současnosti
Projekty:
Násilí na ženách v souvislosti s COVID – 19
Ve spolupráci s:
PhD. Blankou Nyklovou ze Sociologického ústavu AV ČR a organizacemi:
Acorus
proFem
ROSA
Zpráva o realizaci výzkumu -název projektu: Divadlo utlačovaných - Empowerment pomocí kultury
Ocenění:
Nominace na cenu editora Curriculum Journal za rok 2013.
dobrovolnictví
lidská práva
cíle udržitelného rozvoje
odpovědný přístup ke společnosti
právo pro OOS
sociální inovace
sociální podnikání
environmentální aktivity
společenská odpovědnost firem
řízení lidských zdrojů a další
Univerzita Karlova
Fakulta humanitních studií
Studia občanské společnosti
Pátkova 2137/5
182 00 Praha 8 - Libeň
e-mail:
tel: +420 224 271 448
Garantka studijního programu.: