doc. Marie dohnalová, CSc. ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Krátce Marie Dohnalová vystudovala Vysokou školu ekonomickou, další vzdělání má sociologické. Při magisterský obor Studia občanského sektoru (rok 2000) jako jediný takový v ČR a založila K občanské společnosti na FHS UK, kterou devět let vedla. Je garantkou tohoto oboru. Vedla d diplomových prací, spolupřipravila k akreditaci doktorský program Studia občanského sektor Je členkou Vědecké rady FHS UK a Rady Výzkumného ústavu práce a sociálních věcí, v.v.i. Zabývá se organizovanou občanskou společností a sociálně ekonomickou tematikou, patří mezi experty pro téma sociální ekonomiky a sociálního podnikání. Je autorkou pěti monografií (S v evropském kontextu, Sociální ekonomika – vybrané otázky, Sociální plánování a rozvoj eko pro každý den, Antropologie občanské společnosti), spoluautorkou dalších textů (Občanská s Občanský sektor, Sociální ekonomika aj.), studií a statí. Byla řešitelkou nebo spoluřešitelkou projektů GAČR, FRVŠ a projektů financovaných ESF, MŠM Národohospodářským ústavem Josefa Hlávky, řešitelkou tématu Lidská práva v občanském sekto výzkumného záměru FHS UK. Členka Rady vlády pro nestátní neziskové organizace, oborových rad doktorského studia na F pracovní skupiny akreditační komise MŠMT. Členka redakční rady časopisu Int. J. Pluralism Education, časopisu Fórum sociální politiky, nakladatelství VeRBuM. Členka Association for Economics, International Society for Third-Sector Research. Byla místopředsedkyní správní obecně prospěšné společnosti a založila občanské sdružení. V čem je význam oboru Studia občanské sektoru? "Studium občanského sektoru umožní nejen poznat, ale porozumět aktivitám ve veřejném prost si mnoho témat, o kterých se ve společnosti málo hovoří, a kterým se studenti na katedře m posledních letech se zaměřuji na sociálně-ekonomické aspekty organizací občanské společnos možností vykonávat ekonomické činnosti a zvyšovat svoji roli v místním měřítku. Nové téma marketing a společenská odpovědnost firem."